loading...
ℛ آبای ایران ℛ
خرید شارز و حمایت از سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
پ نه پ - 5 (طنز) 0 189 zahra
چنان عشقش پریشان کرد ما را (سیف فرغانی) 0 179 zahra
داستان بی ریاترین راه برای بیان عشق 0 166 zahra
اعترافهای تکان دهنده طنز 0 191 zahra
جوک های جدید و خنده دار (5) 0 189 zahra
چگونه عمر تشک خوش خواب را افزایش دهیم؟ 0 200 kimiya
علائم وجود بدافزار در گوشی ها چیست؟ 0 182 kimiya
پنج میانبر صفحه کلید در ویندوز که اغلب فراموش شده هستند 0 182 kimiya
دلایل قانع کننده برای مهربان بودن 0 220 kimiya
اعصابی راحت با یک دمنوش خوش طعم و خانگی 0 155 kimiya
مهر مادر عشق پدر (ساسان کوچکی) 0 152 roofiya
داستان آموزنده ی صد دلاری 0 120 roofiya
پ نه پ - 3 (طنز) 0 134 roofiya
کارهای خنده دار تو آسانسور (طنز) 0 131 roofiya
جوک های جدید و خنده دار (3) 0 135 roofiya
چگونه می توانم آرامش داشته باشم؟ 0 115 shokoofe
راه‌ حل‌های پیشنهادی برای جلوگیری از فحش دادن در کودکان 0 131 shokoofe
چطور دوست صمیمی همسرتان باشید؟ 0 128 shokoofe
چگونه آیفون را بدون استفاده از دکمه های فیزیکی ریستارت کنیم؟ 0 115 shokoofe
تغییر میانبرهای صفحه‌کلید در مک 0 103 shokoofe
abayiran بازدید : 103 جمعه 30 آبان 1393 نظرات (0)

چند روزی است که در فضای مجازی از فیلتر شدن نرم‌افزارهای پیام رسان واتس‌آپ، وایبر و تانگو سخن به میان آمده است.

این خبرها زمانی شروع شد که محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه، نامه‌ای به وزیر ارتباطات برای مسدود شدن نرم افزارهای فوق داد. در این نامه اعلام شده بود که "در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت‌الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم‌آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌اپ، وایبر و تانگو شده اقدام عاجل صورت پذیرد در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل می‌آورد."

زمانی که ویچت به دلیل رد و بدل محتواهای مجرمانه مسدود شد، همه چشم‌ها به واتس‌آپی دوخته شد که توسط فیسبوک خریداری شد! با اعلام این خبر زمزمه‌های فیلتر شدن واتس‌آپ به دلیل جاسوسی بودن نرم افزار قوت گرفت تا زمانی که محسنی اژه‌ای ضرب‌الاجلی یک ماه را برای وزیر ارتباطات نسبت به مسدودسازی این شبکه داد.

اما سوال اینجاست چرا لاین محبوبترین مسنجر داخل کشور که امکاناتی چندین برابر بیشتر از واتس‌آپ، وایبر و تانگو دارد در لیست مسدودسازی قرار نمی‌گیرد؟
لاین جاسوسی نیست یا در آن محتواهای مجرمانه رد و بدل نمی‌شود؟
چرا کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بر روی واتس‌آپ و وایبر متمرکز شده و حضور خطرناکتر نرم افزارهای دیگر را کمرنگ کرده است؟

قاعدتا کسی موافق فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی در بستری سالم و فرهنگ سازی درست نیست اما این سوالات در حالی مطرح می‌شود که واتس‌آپ و وایبر با امکانات بسیار کم خود فقط ارتباطات داخل لیست مخاطبین تلفن همراه را تقویت کرده‌اند و به عبارتی دیگر کار پیامک متنی و تصویری را برای کاربر انجام می‌دهند و مانند دیگر نرم افزارهای پیام رسان همچون لاین برای دوستیابی ایجاد نشده‌اند.

abayiran بازدید : 96 جمعه 30 آبان 1393 نظرات (0)

یاهو چند ماهی است که پروژه نمایش بدحجابی و بی‌حجابی زنان ایرانی را در وبگاه خود کلید زده است.
یاهو همیشه سعی داشته است ایران را در بدترین شکل ممکن نشان دهد. در یکی از گزارش‌های یاهو، ایران کشوری عقب افتاده نشان داده شده است که دارای مردمی فقیر و دور از تمدن است! در این خبر بازهم به وضعیت حجاب زنان ایرانی پرداخته و سعی کرده است نشان دهد که بدحجابی در شهرها در حال رواج یافتن است.

چیزی که یاهو زنان ایرانی را در کشور می‌بیند:

وقتی یاهو از آب گل آلود ماهی می‌گیرد!

abayiran بازدید : 135 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (0)

رژیم صهیونیستی از 10 روز پیش تاکنون بار دیگر حملات مرگبار خود را علیه نوارغزه آغاز کرده است. این حملات در ماه مبارک رمضان و در حالی که نوارغزه حدود 8 سال تحت محاصره قرار دارد و با کمبود مواد غذایی و دارویی مواجه است صورت می گیرد. بمباران مناطق مختلف نوارغزه طی 10 روز گذشته 230 شهید و هزار و 690 زخمی برجا گذاشته است. این جنگ در فضای سایبری نیز هچنان پیش می رود، با این تفاوت که در فضای سایبر توان تسلیهاتی فلسطینیان چیزی از دشمن کم ندارد و هر روز خبری جدیدی از حملات گروه های مختلف برضد رژیم صهیونیستی منتشر می شود.

در آخرین آخرین اقدام، هکرهای گردان عزالدین قسام سیگنال ارسالی از این شبکه را قطع کرده و تصاویری از جانایات این رژیم برضد مردم مظلوم غزه را روی آنتن فرستادند. پخش تصاویر مردم زجر کشیده و زخمیان حملات هوایی جنگنده های اسرائیلی از تلویزیون این رژیم، خشم مقامات تل آویو را برانگیخته است.

هکرهای گردان عزالدین قسام همچنین پیام هایی به زبان عبری روی تصاویر ارسالی خود منتشر کرده و اعلام کردند در صورت ادامه این جنایات، اسرائیل باید منتظر اقدامات تلافی جویانه فلسطینان باشد.

منبع: سایبربان

abayiran بازدید : 114 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (0)
قائم مقام وزير نيرو با اعلام اينکه حدود 517 شهر از نظر آب در حالت سر به سر و 12 شهر در مرز تنش قرار دارند که يکي از آنها تهران است، از آماده باش بخش آب کشور از اوايل امسال خبرداد و گفت: شبکه‌هاي آب و فاضلاب شهري متعلق به 50 سال پيش است و براي جلوگيري از هدر رفت تجهيزات بايد نو شود، همچنين اکنون قيمت هر متر مکعب آب شرب حدود هزار تومان تمام مي‌شود در حالي که حدود 300 تومان از مردم گرفته مي‌شود.
به گزارش مهر، ستار محمودي در برنامه نگاه1 شنبه شب شبکه يک سيما با اشاره به اينکه 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزي، 6 درصد در بخش شرب و 2 درصد در بخش صنعت مصرف مي شود، گفت: از حدود 120 ميليارد متر مکعب آب کشور حدود 96 ميليارد متر مکعب را استفاده مي کنيم و 24 ميليارد متر مکعب آب باقي مانده سهم محيط زيست است.قائم مقام وزير نيرو با بيان اينکه کشور ما در منطقه خشک و نيمه خشک واقع است و استعداد کم آبي دارد، افزود: در طول 44 سال آماري حدود 40 تا 46درصد اين سالها با خشکسالي سراسري يا بخشي روبرو بوديم. امسال يکي از سالهايي است که به علت کاهش بارندگي ها و روان آبها با تنگناي بيشتري روبرو شديم و حدود 8 درصد کاهش داريم.وي گفت: حدود 517 شهر در کشور ما از نظر آب حالت سر به سر قرار دارند يعني ميزان تامين آب و مصرف آب آنها تقريبا برابر است و در ميان اين شهرها 12 شهر در مرز تنش قرار دارند که يکي از آنها تهران است. از اوايل امسال مجموعه بخش آب کشور در حالت آماده باش کامل و اکنون تحت مديريت است، بنابراين نيازمند همکاري مردم در مديريت مصرف آب هستيم.محمودي تصريح کرد: ميانگين بارندگي کشور از حدود 20 سال پيش تاکنون زير 250 ميليمتر و در 10 سال گذشته حدود 240 ميليمتر و تنها در برخي سال ها ميانگين آن 300 ميليمتر بود. هر 2 ميليمتر بارندگي حدود 3 ميليارد متر مکعب حجم آب را رقم مي زند و امسال نسبت به پارسال 6 درصد و نسبت به بلندمدت 8 درصد کاهش ميزان بارندگي داريم.

abayiran بازدید : 112 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (0)

محمود هرندي - مولفه‌هاي قدرت در عرصه جهاني در حال تغيير است.‌ براي درک اين گزاره سياسي حتما نبايد سراغ کتب تخصصي علم سياست رفت، بلکه نگاهي به تحولات موجود در اقصي‌نقاط جهان حاکي از محسوس بودن تغيير مولفه‌هاي قدرت از «سخت» به «نيمه‌سخت» و «نرم» است.‌
براي اولين بار جوزف ناي از استادان علوم سياسي دانشگاه هاروارد بود که در دهه 1990 ميلادي از قدرت نرم سخن گفت و هرچند در آستانه فروپاشي بلوک شرق، قدرت آمريکا را در حال تغيير از سخت به نرم ارزيابي کرد، اما روند تحولات آينده نشان داد واشنگتن، خود نيز با تهديدات نرمي مواجه شده که مي رود تا افول سلطه يکجانبه اين کشور را در پي داشته باشد. هرچند برخي تندروهاي آمريکايي با انکار محدوديت هاي قدرت واشنگتن تحت تاثير تغيير مولفه هاي اعمال قدرت در نظام بين الملل تلاش مي کنند بحران نفوذ اين کشور در جهان امروز را به انفعال دولت باراک اوباما نسبت دهند، اما وراي اين فرافکني ها، مصاديق بحران مشروعيت براي اعمال قدرت آمريکا در جهان آنقدر ملموس است که به زحمت مي توان آن را در سنجش مولفه هاي امروز قدرت ناديده گرفت.

abayiran بازدید : 91 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (0)
گروه ايران و جهان-زماني که ژنو سوئيس در سال 87 براي نخستين بار ميزبان مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 شد؛ شايد کمتر کسي تصور مي کرد که اين مذاکرات تا تيرماه 1393 ادامه پيدا کند. مذاکرات ايران با گروه 1+5 مانند بسياري از گفت و گوهاي بين المللي و مهم شبيه منحني هاي سينوسي در رياضيات، افت و خيز زيادي داشته است. اما با روي کار آمدن دولت يازدهم روند مذاکرات سرعت گرفت و به سمت حل و فصل نهايي پيش رفت. دستگاه ديپلماسي کشورمان در دولت جديد به سرپرستي محمد جواد ظريف شانزده دور مذاکرات را در کمتر از يک سال انجام داد و حاصل اين کار دستيابي به يک توافق نامه موقت پس از ده سال کشمکش بر سر موضوع هسته اي ايران بود.اما اکنون دو طرف مذاکره کننده براي دست يابي به يک راه حل جامع و پايان دادن به ده سال کشمکش هسته اي، مذاکرات وين شش را در هفته جاري برگزار مي کنند. دراين رابطه عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي ايران گفت که دور ششم مذاکرات ايران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌اي از 11 تا 29 تير ماه در شهر وين برگزار خواهد شد.

abayiran بازدید : 159 جمعه 06 تیر 1393 نظرات (0)
در اعتقاد شيعه، امامت جوهره ي سياست است، چرا كه هويت سياسي مدينه ي فاضله ي شيعي، با حضور امام (عجل الله تعالي فرجه الشريف) شناخته مي شود، تا آن جا كه شيعه را مذهب اماميّه لقب داده اند. غيبت امام در عينيت جامعه، حيات سياسي شيعه را در فرآيند پرپيچ و خمي از زيست منتظرانه قرار داده است.
در تاريخ افزون بر هزار ساله ي غيبت، اقليت شيعه تحت فشار و هژموني اكثريت سنّي و سلطه ي حاكمان جور بوده، پاسداري از مرزهاي اعتقادي و هويت مكتبي در اين دوران، فراز و فرودهاي رفتاري و عقيدتي زيادي داشته است. پرسش اساسي اين است كه آيا در دوران طولاني غيبت، شيعه به حال خود رها شده و يا با دستورالعمل ويژه و ارائه ي الگوي رفتاري، تكليف آنها مشخص شده است؟
حاصل تحقيق حاضر اين است كه در هر دوره اي، گفتمان ويژه اي كه، ملهم از آموزه هاي امامان (عليهم السّلام) بوده، به كنش منتظرانه ي شيعه غنا بخشيده است. در اين ميان، گفتمان هاي ذيل- كه اين تحقيق بر محور آنها استوار شده است- از اهميت ويژه اي برخوردارند:
-گفتمان انتظار؛
-گفتمان تقيّه؛
-گفتمان تعامل؛
-گفتمان ولايت فقيه.

علاوه بر اينها، گفتمان هاي ديگري، مانند«مبارزه»، «برائت» و«گفت و گوي جدلي» در دوران غيبت مطرح بوده و در هر زمان و دوره اي، متناسب با شرايط سياسي و اجتماعي، از الگوهاي غالب شيعه به شمار مي رفته است.


برو به ادامه مطلب

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تماس با ما

    بـــرای اطــــــلاع از تـعرفه
    تـــبــلیـــغاتــــی ســــایت
    بنر ,درج آهنگ در سايــت
    آی دی مــــــــــــــــــدیر را
    در یـاهـــو و فیـــس بــوک
    ادد نموده و مکاتبـه نمائید
    -------------------------------
    Yahoo Status by RoozGozar.com




    abayiran@nimbuzz.com


    abayiran

    ايـــــميل ارسال نُوت پريَد
    ســــــفارش تبليغـــــــــــات
    و
    گفتگو
    abayirani@gmail.com

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1740
  • کل نظرات : 179
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 945
  • آی پی امروز : 123
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 218
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 148
  • بازدید ماه : 1,275
  • بازدید سال : 29,414
  • بازدید کلی : 594,123
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد تغییر شکل موس