loading...
ℛ آبای ایران ℛ
خرید شارز و حمایت از سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
پ نه پ - 5 (طنز) 0 191 zahra
چنان عشقش پریشان کرد ما را (سیف فرغانی) 0 180 zahra
داستان بی ریاترین راه برای بیان عشق 0 167 zahra
اعترافهای تکان دهنده طنز 0 192 zahra
جوک های جدید و خنده دار (5) 0 190 zahra
چگونه عمر تشک خوش خواب را افزایش دهیم؟ 0 201 kimiya
علائم وجود بدافزار در گوشی ها چیست؟ 0 182 kimiya
پنج میانبر صفحه کلید در ویندوز که اغلب فراموش شده هستند 0 182 kimiya
دلایل قانع کننده برای مهربان بودن 0 220 kimiya
اعصابی راحت با یک دمنوش خوش طعم و خانگی 0 156 kimiya
مهر مادر عشق پدر (ساسان کوچکی) 0 154 roofiya
داستان آموزنده ی صد دلاری 0 120 roofiya
پ نه پ - 3 (طنز) 0 136 roofiya
کارهای خنده دار تو آسانسور (طنز) 0 132 roofiya
جوک های جدید و خنده دار (3) 0 135 roofiya
چگونه می توانم آرامش داشته باشم؟ 0 116 shokoofe
راه‌ حل‌های پیشنهادی برای جلوگیری از فحش دادن در کودکان 0 131 shokoofe
چطور دوست صمیمی همسرتان باشید؟ 0 129 shokoofe
چگونه آیفون را بدون استفاده از دکمه های فیزیکی ریستارت کنیم؟ 0 116 shokoofe
تغییر میانبرهای صفحه‌کلید در مک 0 105 shokoofe
abayiran بازدید : 114 دوشنبه 09 تیر 1393 نظرات (0)
قائم مقام وزير نيرو با اعلام اينکه حدود 517 شهر از نظر آب در حالت سر به سر و 12 شهر در مرز تنش قرار دارند که يکي از آنها تهران است، از آماده باش بخش آب کشور از اوايل امسال خبرداد و گفت: شبکه‌هاي آب و فاضلاب شهري متعلق به 50 سال پيش است و براي جلوگيري از هدر رفت تجهيزات بايد نو شود، همچنين اکنون قيمت هر متر مکعب آب شرب حدود هزار تومان تمام مي‌شود در حالي که حدود 300 تومان از مردم گرفته مي‌شود.
به گزارش مهر، ستار محمودي در برنامه نگاه1 شنبه شب شبکه يک سيما با اشاره به اينکه 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزي، 6 درصد در بخش شرب و 2 درصد در بخش صنعت مصرف مي شود، گفت: از حدود 120 ميليارد متر مکعب آب کشور حدود 96 ميليارد متر مکعب را استفاده مي کنيم و 24 ميليارد متر مکعب آب باقي مانده سهم محيط زيست است.قائم مقام وزير نيرو با بيان اينکه کشور ما در منطقه خشک و نيمه خشک واقع است و استعداد کم آبي دارد، افزود: در طول 44 سال آماري حدود 40 تا 46درصد اين سالها با خشکسالي سراسري يا بخشي روبرو بوديم. امسال يکي از سالهايي است که به علت کاهش بارندگي ها و روان آبها با تنگناي بيشتري روبرو شديم و حدود 8 درصد کاهش داريم.وي گفت: حدود 517 شهر در کشور ما از نظر آب حالت سر به سر قرار دارند يعني ميزان تامين آب و مصرف آب آنها تقريبا برابر است و در ميان اين شهرها 12 شهر در مرز تنش قرار دارند که يکي از آنها تهران است. از اوايل امسال مجموعه بخش آب کشور در حالت آماده باش کامل و اکنون تحت مديريت است، بنابراين نيازمند همکاري مردم در مديريت مصرف آب هستيم.محمودي تصريح کرد: ميانگين بارندگي کشور از حدود 20 سال پيش تاکنون زير 250 ميليمتر و در 10 سال گذشته حدود 240 ميليمتر و تنها در برخي سال ها ميانگين آن 300 ميليمتر بود. هر 2 ميليمتر بارندگي حدود 3 ميليارد متر مکعب حجم آب را رقم مي زند و امسال نسبت به پارسال 6 درصد و نسبت به بلندمدت 8 درصد کاهش ميزان بارندگي داريم.

به گفته وي از حدود 413 ميليارد متر مکعب آبي که در سال در کشور مي بارد حدود 75 درصد تبخير مي شود و حدود 120 ميليارد متر مکعب براي مصرف باقي مي ماند. در دنيا 40 درصد آب تجديد شونده را بايد به خدمت گرفت و بقيه را طبيعت بايد انجام دهد در حالي که در ايران حدود 80 درصد آن را استفاده مي کنيم. اکنون ميزان سرانه مصرف آب در کشور 236 ليتر است که از ميانگين جهاني بيشتر است.قائم مقام وزير نيرو با اعلام اينکه بخشي از علت اين موضوع آن است که تجهيزات استفاده آب مانند شيرآلات، استاندارد نيست و بخشي هم مربوط به رفتارهاي مصرفي ما است، ادامه داد: در شبکه توزيع آب هم تلفاتي وجود دارد که 2 نوع است و يک نوع به ناچار اتفاق مي افتد و مثلا تصفيه خانه را هر چند وقت بايد شستشو دهيم و دوم نشت آب از محل اتصالات است.محمودي با اشاره به اين مطلب که وزارت نيرو 10 سال روي طرح جامع آب کار کرده است و در اين مدت ميزان نشت آب از حدود 34 درصد به 24 درصد رسيد، گفت: کشور در زمينه آب به 6 منطقه تقسيم شد و اين 6 منطقه به 30 منطقه زير جزء‌ تشکيل شده است. شبکه هاي آب و فاضلاب شهري در کشور ما متعلق به 50 سال پيش است و براي جلوگيري از هدر رفت تجهيزات بايد نو شود.
وي ضمن بيان اينکه اکنون قيمت هر متر مکعب آب شرب حدود هزار تومان تمام مي شود در حاليکه حدود 300 تومان از مردم گرفته مي شود، گفت: از نظر بهداشتي آب در سراسر کشور کنترل مي شود، حدود 10 درصد آب شرب صرف آشاميدن و پخت و پز و 90 درصد آن صرف استحمام و مصارف ديگر مي شود.قائم مقام وزير نيرو اضافه کرد: اين 90 درصد نيازمند استاندارد در حد آب خوردن و پخت و پز ندارد و به همين علت براي صرفه جويي در مصرف آب بايد روي دو شبکه اي کار شود و دو شبکه آب وجود داشته باشد يکي براي مصرف آب و پخت و پز و ديگري براي مصارف ديگر. يکي از راه ها براي اين کار اين است که آب شرب بصورت بسته بندي در بطري هاي آب مصرف شود و آب استحمام و ديگر مصارف از طريق شبکه هاي موجود مصرف شود.وي با اشاره به اينکه آب در مرحله انتقال تلفات کمي دارد، افزود: بيشتر تلفات آب در کشور ما در مرحله توزيع است. تغيير الگوي کشت و نظام آبياري مزارع کشاورزي از راه هاي جلوگيري از هدر رفت آب است.محمودي با تاکيد بر اينکه از نيروگاه هاي هسته اي مي توان براي شيرين کردن آب شور درياها استفاده کرد، افزود: يکي از راهبردهاي ما در آينده اين است که از اين نيروگاه ها در حاشيه خليج فارس براي شيرين کردن آب شور درياها استفاده کنيم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تماس با ما

    بـــرای اطــــــلاع از تـعرفه
    تـــبــلیـــغاتــــی ســــایت
    بنر ,درج آهنگ در سايــت
    آی دی مــــــــــــــــــدیر را
    در یـاهـــو و فیـــس بــوک
    ادد نموده و مکاتبـه نمائید
    -------------------------------
    Yahoo Status by RoozGozar.com




    abayiran@nimbuzz.com


    abayiran

    ايـــــميل ارسال نُوت پريَد
    ســــــفارش تبليغـــــــــــات
    و
    گفتگو
    abayirani@gmail.com

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1740
  • کل نظرات : 179
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 945
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 216
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 761
  • بازدید ماه : 2,662
  • بازدید سال : 30,801
  • بازدید کلی : 595,510
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد تغییر شکل موس