loading...
ℛ آبای ایران ℛ
خرید شارز و حمایت از سایت

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
پ نه پ - 5 (طنز) 0 189 zahra
چنان عشقش پریشان کرد ما را (سیف فرغانی) 0 179 zahra
داستان بی ریاترین راه برای بیان عشق 0 166 zahra
اعترافهای تکان دهنده طنز 0 191 zahra
جوک های جدید و خنده دار (5) 0 188 zahra
چگونه عمر تشک خوش خواب را افزایش دهیم؟ 0 200 kimiya
علائم وجود بدافزار در گوشی ها چیست؟ 0 182 kimiya
پنج میانبر صفحه کلید در ویندوز که اغلب فراموش شده هستند 0 181 kimiya
دلایل قانع کننده برای مهربان بودن 0 220 kimiya
اعصابی راحت با یک دمنوش خوش طعم و خانگی 0 155 kimiya
مهر مادر عشق پدر (ساسان کوچکی) 0 152 roofiya
داستان آموزنده ی صد دلاری 0 119 roofiya
پ نه پ - 3 (طنز) 0 134 roofiya
کارهای خنده دار تو آسانسور (طنز) 0 131 roofiya
جوک های جدید و خنده دار (3) 0 134 roofiya
چگونه می توانم آرامش داشته باشم؟ 0 115 shokoofe
راه‌ حل‌های پیشنهادی برای جلوگیری از فحش دادن در کودکان 0 130 shokoofe
چطور دوست صمیمی همسرتان باشید؟ 0 128 shokoofe
چگونه آیفون را بدون استفاده از دکمه های فیزیکی ریستارت کنیم؟ 0 115 shokoofe
تغییر میانبرهای صفحه‌کلید در مک 0 103 shokoofe
abayiran بازدید : 123 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (2)

معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه شناسنامه های جدید به طور متوسط یک ماهه صادر می‌شود، گفت: هزینه صدور هر شناسنامه ۲ هزار تومان است.

محسن کرمی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص صدور شناسنامه جدید برای افراد گفت: در این زمینه فراخوان عمومی نداریم و کسانی که به سن 15 سالگی رسیده و بخواهند شناسنامه‌شان را عکس‌دار کنند برای آنها شناسنامه جدید صادر می‌شود.

معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: همچنین اگر اطلاعات سجلی افراد بنا به دلایلی تغییر کرده باشد برای آنها شناسنامه مکانیزه صادر می‌شود و همچنین افرادی که به سن 30 سالگی رسیده و بخواهند شناسنامه‌شان را تعویض کنند شناسنامه جدید برای آنها صادر می‌شود.

وی در خصوص مدت زمان صدور شناسنامه گفت: این مدت زمان بستگی به مکان‌هایی دارد که افراد مراجعه کنند، در اداراتی که میزان مراجعات کمتر باشد سریعتر و در کلانشهرها که تعداد مراجعات بیشتر است قدری زمانبر است.

به گفته کرمی، به طور متوسط شناسنامه‌ها ظرف یک ماه صادر و هزینه هر شناسنامه دو هزار تومان است.

معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال کشور افزود: البته افرادی که شناسنامه‌های آنها گم شده باشد برای بار اول 10 هزار تومان و اگر برای بار دوم شناسنامه آنها گم شود برای صدور باید 20 هزار تومان پرداخت کنند.
منبع تابناک

abayiran بازدید : 125 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (3)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فاز نخست شبکه ملی اطلاعات شهریورماه امسال عملیاتی خواهد شد، گفت: در این فاز جداسازی و تفکیک اینترنت از اینترانت 31 استان به صورت همزمان و برای دستگاههای دولتی اجرایی می‌شود.

رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر از اتمام مراحل فنی فاز نخست شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اظهار داشت: این پروژه به صورت همزمان در 31 استان کشور برای کاربران دولتی و دستگاهها اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه منتظر هماهنگی امور برای پیاده سازی این پروژه هستیم، ادامه داد: از نظر فنی مشکلی برای تفکیک اینترنت از اینترانت ملی نداشته و پیش بینی می کنیم که این مهم در شهریورماه اجرایی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در این فاز کاربران خانگی و شرکتهای خصوصی به هیچ وجه درگیر شبکه ملی اطلاعات نخواهند شد و از این بابت تفاوتی در دسترسی احساس نخواهند کرد؛ اما کاربران دولتی و دستگاههای حاکمیتی که میزبانی خود را به داخل کشور منتقل کرده و از مراکز داده داخلی استفاده می‌کنند از این تاریخ به بعد از پهنای باند شبکه ملی اطلاعات استفاده خواهند کرد و به طور قطع سطح امنیت دسترسی شان ارتقا می یابد.

تقی پور با بیان اینکه بزودی با ابلاغ بخشنامه ای به دستگاههای اجرایی استفاده از پهنای باند شبکه ملی اطلاعات را اعلام خواهیم کرد، به مهر گفت: بالغ بر500 گیگابیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باندی است که می تواند در شبکه ملی اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: دستگاههای دولتی به دلیل آنکه میزبانی آنها در داخل کشور است فعلا از این شبکه استفاده خواهند کرد و پس از آن نیز تمامی سازمانها و سایتهایی که میزبانی خود را به داخل کشور منتقل کرده اند می توانند از این شبکه استفاده کنند که امنیتی به مراتب بالاتر از شبکه ملی دارد.

به گزارش مهر، به استناد بند الف ماده (46) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب اقدام کرده و با استفاده از توان و ظرفیت‌های بخش‌های عمومی غیردولتی،‌ خصوصی و تعاونی،‌ امکان دسترسی پرسرعت مبتنی بر توافق نامه سطح خدمات را به صورتی فراهم کند که تا پایان سال دوم برنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه آن و تا پایان برنامه، 60 درصد خانوارها و کلیه مشاغل بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند.

چندی پیش وزیر ارتباطات ایران را نخستین کشوری برشمرد که اعلام کرد فضای اینترنت کنونی برای ارائه اطلاعات با ارزش مناسب نیست و گفت: پس از آن ایده راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را با ویژگی‌های شبکه‌ای امن، پایدار و با ظرفیت بالا، مطرح کردیم حتی پس از این اعلام ایران بود که امریکا نیز اعلام کرد اینترنت فعلی فضای مناسبی برای ارائه اطلاعات نیست و به اینترنت جدیدی نیاز است.
منبع تابناک

abayiran بازدید : 193 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (7)
هدیه همراه اول: در ماه رمضان رایگان مکالمه کنید
ایتنا - طبق طرح مذكور، در هر تماس درون شبكه، در صورت مكالمه بيش از ۵ دقيقه، فقط هزينه ۵ دقيقه ابتدايي محاسبه شده و پس از دقيقه پنجم تا ۵۵ دقيقه بعدي مكالمه رايگان است.
همراه اول در ماه مبارك رمضان در قالب طرح ۵۵+۵ به مشتركين خود تا ۵۵ دقيقه مكالمه رايگان هديه مي دهد.

به گزارش ایتنا از روابط عمومي شركت ارتباطات سيار ايران، مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول به مناسبت ماه مبارك رمضان از تاريخ ۳۱ تير تا ۲۸ مردادماه مي توانند در مكالمات طولاني تر از ۵ دقيقه، تا ۵۵ دقيقه بعدي رايگان مكالمه كنند.

بر اساس طرح ۵۵+۵، ثبت نام با ارسال يك پيامك بدون متن به ۸۰۵۵ انجام مي شود.
در اين طرح، مكالمه رايگان صرفاً براي مكالمات درون شبكه(به همراه اول و يا تلفن ثابت) در نظر گرفته شده و مكالمات خارج از شبكه(به ايرانسل، تاليا و ...)، رومينگ بين الملل، مكالمات خارجه و ساير سرويس هاي همراه اول طبق تعرفه هاي جاري محاسبه مي شود.

طبق طرح مذكور، در هر تماس درون شبكه، در صورت مكالمه بيش از ۵ دقيقه، فقط هزينه ۵ دقيقه ابتدايي محاسبه شده و پس از دقيقه پنجم تا ۵۵ دقيقه بعدي مكالمه رايگان است.

طرح ۵۵+۵ تمام ساعات شبانه روز و تمام روزهاي هفته را دربرمي گيرد و مشتركين سيم كارت هاي دائمي همراه اول در مدت اجراي طرح مي توانند براي اطلاع از ميزان تخفيف بهره مند شده، عدد "۱" را به ۸۰۵۵ پيامك كنند.

مشتركين همراه اول مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص اين طرح به پايگاه اينترنتي همراه اول به نشاني www.mci.ir مراجعه كنن
abayiran بازدید : 124 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (2)
شركت مايكروسافت از فروش آخرين نسخه سيستم عامل خود ، ويندوز 8 خبر داد.

به گزارش ایسنا پيش از اين شركت مايكروسافت اعلام كرده بود كه ويندوز8 در اواخر ماه اكتبر آماده فروش است، اما استیون سینوفسکی - رئیس بخش ویندوز و ویندوز لایو، در كنفرانسي، 26 اكتبر ( 5 آبان ) را زمان قطعي فروش اين سيستم عامل اعلام كرد.

اين تاريخ براي عرضه نسخه مشتریان یا consumer release است و نسخه مربوط به شركتهاي توليد كننده محصولات كامپيوتري ( Release to Manufacturing ) هفته اول آگوست ( هفته دوم مرداد ) عرضه خواهد شد.

پيش از اين نيز اين غول نرم افزاري اكثر محصولات خود را در ماه اكتبر معرفي كرده بود و از اين جهت به سنت قديمي اعلام زمان عرضه عمل كرده است.

البته شركت هاي توليد كننده سيستم هاي كامپيوتري و لپ تاپ از اعلام اين زمان خشنود نيستند، زيرا در اين زمان فرصت كمتري براي ارائه محصولات جديد خود با اين سيستم عامل براي بدست آوردن بازار تعطيلات زمستاني دارند.

چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که دارندگان ویندوزهای رجیستر شده و قانونی اکس پی، 7 و ویستا تنها با پرداخت 39‪.‬99 دلار مي‌توانند ویندوز 8 را دانلود کنند.

البته مدتی است که شایعاتی هم مبنی بر عدم عرضه ویندوز 8 در قالب ابزارهایی چون CD و DVD شنیده مي شد .

اين سيستم عامل كه انطباق بسيار خوبي با دستگاه هاي لمسي دارد، قرار است در 109 كشور و با پشتيباني از 231 زبان زنده دنيا عرضه شود .
منبع تابناک
abayiran بازدید : 224 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (5)

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح از راه‌اندازی قرارگاه‌های جنگ نرم و دفاع سايبري در رده‌های مختلف نیروهاي مسلح خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار سيدمسعود جزایری در جلسه جمع‌بندی نظارت فرهنگی یگانهای ناجا در آذربایجان شرقی، در جمع خبرنگاران گفت: در آینده نزديك، قرارگاه جنگ نرم و دفاع سایبری نیروهای مسلح را که با دستگاه‌های مختلف کشور نیز در ارتباط خواهد بود، راه‌اندازی خواهیم کرد.

وي خاطرنشان كرد: راه‌اندازی قرارگاه‌های جنگ نرم در رده‌های مختلف نیروهای مسلح می‌تواند برنامه جامع مبارزه با تهاجم فرهنگی را در اختیار نیروهای مسلح قرار دهد و به‌عنوان کمک برای سایر دستگاه‌های کشور باشد.

رييس ستاد تبليغات دفاعي كشور در ارزیابی خود از وضعیت فرهنگی و اجتماعی نیروهای مسلح مستقر در استان آذربايجان شرقي بویژه فرماندهی انتظامی استان، با اشاره به زمینه‌های اجتماعی، ##### و فرهنگی بالا و گستره آموزه‌های دینی و اسلامی در اين استان اظهار كرد: بر اساس گزارشات جامع ارائه شده از یگانهای مستقر در منطقه، عملکرد فرهنگی و اجتماعی نیروهای مسلح بویژه فرماندهی انتظامی استان، از توفیقات بالایی برخوردار بوده است.
منبع تابناک

abayiran بازدید : 172 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (3)
بررسي‌هاي محققان سازمان ميراث فرهنگي چين و چند دانشگاه اروپايي و آسيايي كه به تازگي و در قالب پروژه‌اي بين‌المللي پايان يافته نشان مي‌دهد كه كه طول واقعي ديوار چين بيش از دو برابر طول فعلي آن بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اي‌بي‌سي نيوز، بررسي‌هاي جديد محققان نشان مي‌دهد كه ديوار چين 13 هزار و 170 مايل طول دارد، اين در حاليست كه براساس بررسي‌هاي انجام شده در سال 2009، طول اين اثر شاخص تاريخي 5500 مايل برآورد شد.

محققان در تحقيقات ميداني خود در 15 استان چين موفق به كشف 43 هزار و 721 محوطه تاريخي شدند كه يا بخشي از ديوار چين بوده و يا با آن در ارتباط بوده‌اند.

كارشناسان ناپديد شدن بخشهاي زيادي از ديوار چين را ناشي از توسعه شهرها، كارخانه‌ها و يا عمليات جاده‌سازي مي‌دانند، اين در حاليست كه كارشناسان شرايط اين اثر تاريخي منحصر به فرد را بحراني دانست و بر اين باورند كه تنها 20 درصد ديوار چين در شرايط مطلوبي بوده و مابقي يا به مرمت جدي نياز داشته و يا به دليل قرار گرفتن در مناطق دورافتاده و استفاده بخش‌هايي از آن به عنوان مصالح ساختماني توسط روستائيان در حال ناپديد شدن است.

ديوار چين با 8850 كيلومتر طول، يكي از عجايب هفت‌گانه جهان شمرده مي‌شود و در جهان به لحاظ زمان ساخت طولاني‌ترين و بزرگترين مهندسي تدافعي نظامي دنياي باستان است. تاريخ ساخت ديوار چين به قرن 9 قبل از ميلاد باز مي‌گردد. حكومت وقت چين براي جلوگيري از حملات مليت‌هاي شمالي، برجهاي آتش براي خبررساني و يا قلعه‌هاي مرزي براي حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با ديوار و بر روي آن ايجاد كرد.

ديوار بزرگ چين يكي از عجايب هفت‌گانه دنياي باستان به شمار مي‌آيد كه سال 1987 در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است.
منبع تابناک
abayiran بازدید : 130 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (0)

مرد صربستاني به دليل توانايي‌اش در مقابله با ولتاژ بالاي برق به «مرد باتري» معروف شد.

به گزارش ايسنا، اين مرد صربستاني گفت: جريان برق با هيچ‌كس ارتباط خوبي ندارد و دوست نيست اما من تنها كسي هستم كه از داشتن ارتباط نزديك با جريان برق آسيبي نديده‌ام.

«اسلاويسا» از زماني كه به سن 17 سالگي رسيد متوجه قابليت تحمل جريان برق با ولتاژ بالا را دارد.

«اسلاوسيا» گفت: درصورتي كه ولتاژ بالاي 50 ولت به بدن انسان برسد سلامتي را به خطر مي‌اندازد اما من مي‌توانم جريان برق حتي با ولتاژ بالاتر را هم تحمل كنم.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي Oddity central، تاكنون دانشمندان نتوانسته‌اند علت توانايي اين مرد در تحمل جريان برق را كشف كنند.
منبع تابناک
abayiran بازدید : 132 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (3)
افزایش دمای هوا در فصل تابستان امسال نیز آغاز کابوسی دوباره برای دومین دریاچه شور جهان است به طوريکه کاهش سطح آب و افزایش میزان غلظت نمک رنگ دریاچه ارومیه دگر باره سرخ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران طی تحقیقات انجام شده از 12سال پیش تا کنون نمودار تر از آب پاک ملی دریاچه ارومیه رو به پایین است و مطالعات مدیریت زیست بومی حوضه آبریز دریاچه ارومیه که با همکاری بانک جهانی به اتمام رسیده نشان می دهد دریاچه ارومیه به عنوان دومین دریچه شور جهان تا کمتر از 20 سال آینده با بحران شدیدی مواجه خواهد شد.

فاضل معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست احیا و نجات دریاچه ارومیه به عنوان یکی از تالابهای بین المللی در اولویت برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست می داند و می گوید: دریاچه ارومیه که طی دهه اخیر با انواع مشکلات دست و پنجه نرم می کند و به اعتقاد کارشناسان نفسهای آخرش را می کشد از 2سال گذشته تابستانها به رنگ سرخ گراییده و علامت هشدار برای نجات این زیست بوم را به صدا در می آورد.

وی ادامه داد: موضوع بارورسازی ابرها یکی از پروژه های اولویت دار احیای دریچه ارومیه است.
وی استفاده از ظرفیت های قانون گذاری و کسب نظرات مجلس را اقدام بعدی در راستای احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا جلسات هماهنگی با مجمع نمایندگان 3 استان با حضور اعضای فراکسیون محیط زیست و کمیسیون جهاد کشاورزی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه احیا و نجات دریاچه ارومیه فرایند مشارکتی طولانی مدت را می طلبد تصریح کرد: نجات دریاچه ارومیه یکی از اولویت های اصلی دولت بوده که با تشکیل کار گروه ویژه احیای دریاچه ارومیه طرحهای بارورسازی ابرها، انتقال بین منطقه ای آب، افزایش تسهیلات اجرای طرحهای آبیاری نوین در حوزه ابخیز دریاچه ارومیه از طرحهایست که هم اکنون در مرحله آغاز عملیات اجرایی و یا تعیین پیمانکار برای اجرا قرار دارند.

گفتنی است: مساحت این دریاچه بیش از 570 هکتار است. با به خطر افتادن وضعیت این دریاچه علاوه بر تهدیدات زیست محیطی استان حیات گونه های با ارزشی و نادر کشور از جمله گوزن زرد ایرانی و... نیز به خطر می افتد.
منبع تابناک

تعداد صفحات : 218

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تماس با ما

    بـــرای اطــــــلاع از تـعرفه
    تـــبــلیـــغاتــــی ســــایت
    بنر ,درج آهنگ در سايــت
    آی دی مــــــــــــــــــدیر را
    در یـاهـــو و فیـــس بــوک
    ادد نموده و مکاتبـه نمائید
    -------------------------------
    Yahoo Status by RoozGozar.com




    abayiran@nimbuzz.com


    abayiran

    ايـــــميل ارسال نُوت پريَد
    ســــــفارش تبليغـــــــــــات
    و
    گفتگو
    abayirani@gmail.com

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1740
  • کل نظرات : 179
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 945
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 88
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 218
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 1,216
  • بازدید سال : 29,355
  • بازدید کلی : 594,064
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد تغییر شکل موس